Gårdagens träning

Igår var jag på hoppträning med båda pållarna, det skötte sig utmärkt både två. De var superpigga båda två och allt var superkul! Däremot var jag lite loj och trött, förmodligen fick jag vätskebrist eller så håller jag på att bli sjuk, igen. Vi hoppade lite stuts och sånt, för att hästarna skulle aktivera sig och jobba själva.

Lucky fixar avstånd och precis allt själv, men jag måste vara stadig i rygg och bål för att han ska hoppa "normalt" och inte hoppa 2 m upp i luften. Igår var jag lite slajmig i armar och rygg, så han fick jobba mer själv än han brukar, men det fixade han galant! Lillpojken på 7 år, så perfekt!


Linus däremot tycker att jag ska servera allt på silverfat åt honom, perfekta lägen osv. Så den här träningen var bra för honom, så han får ta lite eget initivativ och hoppa av lagom själv. Vi hade ett ganska högt arbetstempo i galoppen, då han blir lite tuffare av sig själv då. Han har sån otroligt bra hoppteknik att jag blir alldeles svimfärdig, och bakbenen ska vi inte ens prata om, bästa ponny.

"Hej jag flyger och min matte är inte riktigt med"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0