Latin och tatueringar

Jag har sedan en tid tillbaka varit sugen på en tatuering. Jag tycker dock att betydelselösa tatuering är något man inte borde ha, så jag skulle vilja ha något som hänger ihop med hästarna, speciellt Linus, som betyder så himla mycket för mig.
 
I så fall skulle det vara något på latin som det här:
"Ars amandi" - Konsten att älska.
"Ad infinitum" - I det oändliga.
"Ex animo" - Från hjärtat.
"Pro memoria" - För minnet.
"Qui vivra verra" - Den som lever får se.
"Semper paratus" - Alltid redo.
"Viribus unitis" - Förenade krafter.
 
Latin just för att jag inte vill att alla ska veta vad det står, jag vill ändå ha det lite som mitt "eget".
 
Jag vill antingen ha en i nacken, på underarmen eller liknande ställe.

bild lånad från http://emeliesplace.blogg.se/
 
 
Det kanske inte blir någon tatuering inom en snar framtid, men någon gång skulle jag vilja ha en.
Trackback
RSS 2.0