Sommar

Det är sommarvärme i hela Sverige, dock undrar jag hur länge den kommer hålla i sig? Man får helt enkelt ta vara på värmen nu!

I torsdags tränade jag med båda hästarna på derby banan, med Lucky har jag aldrig hoppat bank, vatten, pulver osv tidigare, det gick bra tills vi skulle hoppa vattengraven (utan vatten dock) och jag tänkte att han skulle få hoppa långt, så jag lutade mig pyttepyttelite framåt. Bra tänkt där, Lucky tog i alla fall världens största hopp och över hindret kändes det som att jag var 2 meter över honom och sedan ramlar jag rakt ner i marken. Jag landade på sidan av ryggen och idag (lördag) känner jag mig som en stel gammal tant. Jag kan knappt lägga mig ner, sitta går bra om jag inte lutar huvudet bakåt. Så jag har verkligen skitont, aldrig någonsin har jag gjort illa mig såhär mycket när jag ramlat av (och ändå är det väldigt väldigt lite i jämförelse med vad som kunde ha hänt...). Jag tog i alla fall en paus en stund och sen hoppade jag hela banan med honom utan problem. Linus gick bra, eller helt okej, han var lite loj (förmodligen på grund av värmen) och jag fick honom inte riktigt att jobba med bakbenen, men trots det så tog han ett smalt räcke och en trekombination på 120.

Nu vill jag bara tävla! Nästa helg blir det en LA för Linus och en 105 och 110 för Lucky. Då kanske jag äntligen kan få lite riktiga hoppbilder på Lucky.


Nu förstår ni kanske att jag vill ha lite bättre bilder? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0