Bra säsongs avslutning

Jag var iväg med Linus och Lucky till Älvdalen i lördags och de vann varsin klass. Linus var hur fin som helst i sin klass (LB) och gick verkligen klockrent.

Lucky red jag två klasser, en 1 m och en 1,10 m. På framhoppningen till 1 m fick han total damp och körde iväg med sisådär 10 bocksprång på raken och jag ramlade av... Han gjorde exakt likadant 3-4 gånger till och då bestämde jag mig för att lägga ner och gick ut från framhoppningen (till saken hör att det enda hindret vi hoppade var 70 cm högt...). Vi gick i alla fall in på banan och satte en klockren runda, satsade verkligen inte utan red lugnt och fint för att ge Lucky de bästa förutsättningarna, slutade 3a (2 plac).

Till 1,10 gick jag bara in på framhoppningen och galopperade ordentligt. Kom in på banan och gick ner till läktaren, där började en högtalare spraka och Lucky blev helt paralyserad, sen började han hoppa på stället. Lyckades få honom att lugna ner sig en aning och red sen hela banan utan problem, en vinst på det resultatet!

Ber om ursäkt för de extremt dåliga iphone-bilderna, fick inte med oss någon kamera...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0