Säterbygden

Åkte till Säter imorse för att tävla min lilla lycka. För det första hade jag inte tänkt på hur trångt det är där och Lucky behöver sitt utrymme för att kunna slappna av, det kan han inte göra när det bara går att rida fram i ett ridhus med 15 andra hästar, tyvärr klarar varken jag eller Lucky av det... än! Det resulterade i att han aldrig riktigt slappnade av och inte jag heller. Banan var en riktig lerpöl och det tillsammans med en ganska klurig bana och ett stressat ekipage funkade inte så bra ihop.

8 fel blev resultatet i lagklassen (110), ett pet på en oxer och en volt. Rivningen var väldigt mycket mitt fel, men också hindrets fel (såklart), jag fick inte riktigt med hans bakben och hindret stod ur sväng, så det blev bara pannkaka. Volten blev jag tvungen att lägga när jag tappade en stigbygel, för jag lovar er, Lucky vill man inte hoppa utan stigbyglar, det är som ett självmordsuppdrag ungefär. Sen kände jag att vi redan var "ute" efter rivningen och att jag inte behövde satsa, så då fokuserade jag mer på att det skulle kännas bra. Lucky plutten blir däremot väldigt besviken på sig själv när han river, så piloten får lära sig lite mer.

Jag kände att det inte fanns några bra förutsättningar för en bra runda i nästa klass, så vi strök oss och åkte hem.

Jag är nöjd över prestationen idag, resultatet stämmer dock inte så bra överens med det. Så är det i ibland!

Magplattan efter idag...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0