Tävling i Avesta

I fredags åkte vi ner till Avesta för meeting. På fredagen red jag 100 och 110, på lördagen endast en 110.

Vi var nolla och andra placerade i 100, ett stopp i 110. Jag har haft lite problem med tripplar och vi kom över den på första försöket så det kändes fruktansvärt bra. Stoppet kom efter en linje som gick lite för fort och då hamnade vi i obalans efter. Jag var väldigt nervös och Lucky överhoppade sig ganska ordentligt.

110 på lördagen var fullständigt klockren, Lucky hoppade superbra och låg perfekt på alla hinder. Jag tog dock bort för mycket galopp i svängen till sista hindret i omhoppningen och Lucky klarade inte av att rädda min miss utan det blev ett stopp.

Riktigt nöjd över helgen och jag har verkligen fått tillbaka motivationen till allt som har med hästar att göra. Jag har en bra känsla i magen nu och jag är glad över att få ha mina hästar.

 

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad kul att det gick så bra, grattis!:D

2013-09-01 @ 16:11:12
URL: http://slowmotionphoto.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0