15.02.11

Hej! Det var ett tag sedan jag skrev något här. Universitetet rullar på och jag är inne på termin nr. 2 på civilekonom-utbildningen och läser kursen nationalekonomi. Det är en hel del matte i mikro-kursen, dock ganska simpel matte och jag har faktiskt lärt mig att tycka att det är kul. Det trodde jag aldrig, då har jag ändå haft relativt lätt för matte men det var ändå ett stort hatobjekt under hela gymnasiet. Har fakiskt lättare för rena uträkningstentor än faktatentor nu, vilket varit precis tvärtom på gymnasiet. Ska väl dock inte säga något innan jag har haft statistik i höst... Aja, det rullar på och jag trivs som satan fortfarande. Bara ledsen över att Lucky inte bor hos mig längre, saknar honom till tusen och har världens hästabstinens. Jag har varit hem två helger den senaste månaden och stallet hemma är nästan klart nu, det är så himla kul och det blir verkligen hur fint som helst. Kunde aldrig i mitt liv tro att det skulle bli så fint och att Lucky ska få bo där känns helt fantastisk bra i magen. Känner på mig att han kommer älska det lika mycket som jag.
 
 
Sen det nya året började har jag även varit fadder på vår-nollningen. Det var inte planerat till att börja med, men sen träffade vi en kille i kommitén när vi var ute på krogen i december och han kunde fixa in oss, så jag och Emma hängde på! Det var verkligen hur kul som helst (dock kallt som satan) och jag längtar ihjäl mig efter höst-nollningen då alla säger att det är 100 gånger bättre då, blir spännande. Vi var uppdelade i två grupper, flottan och flygvapnet. Jag tillhörde flottan, som var bäst (såklart). Började med en fadderträff på lördagen för att sedan köra en vecka med nollorna (2 veckor under höst-nollningen). Vi hade grymma nollor och det ska bli kul att se vilka som får priser under nollephesten, skulle gissa på att de flesta tillhör flottan. Vi har alltså en finsittning även under vår-nollningen som äger rum i början på mars. 
 
Ville bara säga att jag lever och be om ursäkt för de kassa mobilbilderna, men systemkameran har en plats i garderoben hemma i Mora. Jag vet inte om den planerar att stanna där eller inte, det får vi se. Ha det gött!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Jättekram från mormor och morfar!! Roligt att du trivs lika bra fortfarande!😃😍

2015-02-20 @ 16:24:50
Postat av: Divorce your horse

Vad trevligt stallet ser ut! :)

2015-02-22 @ 16:17:14
URL: http://divorceyourhorse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0