Tävling Storbyn

Tävlade idag, gick superbra!
I LBn (som också var ett kval till Mountain Horse pony cup) var vi felfria med en klockren runda, förutom ett väldigt stort hopp på en trippel.. superponny! Fick 51 poäng och trean hade 52..

I div 1 var vi trötta och jag fick inte Linus att gå fram riktigt, han kändes lite stel nästan, första delen av banan gick bra tills jag också blev trött och då trampade vi in väldigt mycket på hindrena för att jag inte orkade hålla igång honom ordentligt, så då rev han en frambom på en oxer och då jävlar blev det fart på honom, stackarn gillar ju inte att riva... så då gick dom två sista hindrena som rena barnleken!

Vi kom till omhoppning och jag blev jättenervös, försökte få igång Linus ordentligt och lyckades! De två första hindrena gick super, tills vi kom in i en sväng och båda plötsligt dog, rev då räcket efter svängen, blev lite mer på och klarade hindret efter galant och seeen tog jag en alldeles för snäv sväng till räcket efter och petade.. men med tanke på hur trötta vi var, skötte vi oss galant! och jag är så stolt över min ponny som ställer upp så, jag ska bara lära mig att rida ordentligt! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0