Hemma tävling

I torsdags tävlade jag Lucky för första gången! Det gick över förväntan, i alla fall när vi hoppade... Det mesta handlade om att stå på två ben, inte stegra, utan såhär:
Han var så otroligt spänd att han kändes ungefär en decimeter högre än vad han är egentligen, men stundvis var han dock lugn och fin. Åter till resultaten!
Vi var felfria i 90 cm som var en clear round, så vi fick en rosett. I 1 m var vi också felfria och kom 6a! Jag var inte alls beredd på en placering med tanke på att jag bara red för en nolla (väldigt svårt när hästen har rivit två gånger under 5 månader) men det var jättekul!
snygg som få

Igår var det Linus tur, vi hoppade bara en LB. Han var pigg och glad ute när vi red och hoppade fram, men när vi kom in i ridhuset var det som att vi dog båda två, lite prestationsångest från min sida gjorde att Linus blev väldigt okoncentrerad och petade två räcken, dock med bakbenen och inte frambenen som han brukar. Vi hade ingen som helst rytm någonstans, så jag blev väldigt besviken på mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0