Monday morning

Idag började både jag och mamma kl 12, så då passade vi på att ta en ridtur direkt på morgonen. Hur skönt är det inte att komma hem och känna att man kan slappa hela kvällen? Underbart.
Linus var i alla fall pigg som ett as och sprang med huvudet bland molnen, så jag koncentrerade mig mer på mig själv, hur jag satt, hur jag höll händerna, hur mycket jag höll i tyglarna osv, eftersom det inte är någon idé att börja fajtas med honom. Det lönade sig riktigt bra och jag kunde lätta riktigt ordentligt på handen, jag tycker att det är viktigt att en framtung och stark häst inte blir för tung i handen, så det kämpar jag för varje dag. Tillslut fick han tokspader i galoppen och piaffade bakom Lucky som skrittade, tokponny! Det är sådana här dagar som jag fullkomligt älskar min ponny, det gör mig så glad att han är så lycklig över att få springa i skogen.

smile for the camera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0