29 december 2012

Idag har jag sysselsatt mig själv med att rida mina två fina hästar. Lucky fick gå en stund på ängen och pulsa i snön, något han tycker är väldigt mysigt. Det blir ju dock inte många eller långa pass när man pulsar, så efter ca 20 min trav och galopp, avslutade vi med en skrittur på 15 min.
 
Linus fick gå en sväng i skogen, med fokus på kort galopp. Han är så himla duktig och lätt att korta nu, tänk vad lite jobb kan ge resultat! Rider dessutom på ett rakt bett nu och det funkar superbra.
 
Båda hästarna är verkligen superfina nu, jag vill verkligen inte åka iväg och lämna dem i 2 veckor. Lucky ska bo hos Elsa under tiden, han klarar inte av att vila helt i 2 veckor, då skulle han explodera. Linus däremot ska få sin riktiga vintervila nu och sedan ska vi inleda vår sista tävlingssäsong förhoppningsvis redan i februari, annars i mars.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0