Hopptävling Orsa dag 1

Jag red bara en LA ackumulator idag. Linus var sådär underbar och bäst som bara han kan vara! Banan var hur lätt som helst, Linus var superfin och jag hade ett stort självförtroende, som ledde till att vi var felfria till sista hindret - jokern, ett lite smalare hinder med en planka. Jag plockade ihop Linus hur mycket som helst och det kändes verkligen som att "Ja, det här går" dock var han i pyttepytte lite med ett bakben och rev, så typiskt! Så poängen blev 28 istället för 44, och det blev ingen placering istället för en vinst som den enda felfria. Hon som vann var dock värd det, supergullig tjej!

För er som inte vet vad ackumulator är så ska jag försök förklara hur det fungerar. Du får poäng för varje övervunnet hinder, alltså 1 poäng för 1an, 2 poäng för 2an, 3 för 3an osv. Det finns två alternativ till sista hindet, ett joker hinder och ett "vanligt" hinder, jokern får man dubbelt så mycket poäng för, men om man river den så dras samma poäng av från hela poängsumman. En vägran ger 4 poängs avdrag.
Imorgon är det LA derby som gäller! Felfri är målet - då är vi kvalade till Msv B!

Kommentarer
Postat av: Maja Tucker

Haha gulligt av dig! Din runda såg jätte fin ut! :D

2012-06-10 @ 15:35:04
URL: http://majatucker.devote.se
Postat av: Victoria

Jag måste bara säga att ni ser jättefina ut tillsammans :)

2012-06-12 @ 23:03:50
URL: http://evvm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0