Bra start på tävlingssäsongen

Tävlingssäsongen började bra i helgen!

LB A:0/A:0 lördag: Linus kändes bra och taggad, men han blev lite tittig och rev två hinder. Jag skulle ha suttit tillbaka mer och inte låtit honom titta så på hindren.

LA A:0, lördag: Han var så fin, hoppade helt perfekt och lyssnade så bra att jag var alldeles svimfärdig när vi gick i mål. Dock blev jag okoncentrerad på 3an, så jag fick inte tillbaka honom ordentligt i svängen och han hann inte upp med benen, så det rev vi. Vi blev dock 9a på det resultatet (9 placerade), vilket ju är helt grymt med tanke på att jag tog ut svängarna så mycket jag kunde.



LB kval MHPC, söndag: Här var han också helt underbar, superfin på framridningen och framhoppningen, ja allt var som det skulle! Det resulterade i att vi gick felfritt och blev 3a! Vi var även ett halvt poäng ifrån att vinna kvalet till Mountain Horse Ponny Cup!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0