Tävling Svärdsjö

Jag måste bara inleda inlägget med att säga att jag har världens bästa häst.

Det gick hur bra som helst igår, min och Luckys andra 110 och han går klockrent. Vi kom lite nära de tre första hindren eftersom jag satt tillbaka lite för mycket för att jag inte ville ha enorma hopp, men annars gick resten av banan så himla bra. Satsade verkligen inte i omhoppningen utan jag kortade bara svängarna där jag kände att jag kunde, det hela räckte till en andraplats av 27 ekipage.

Laghoppningen gick i 110 och det gick också hur bra som helst. I andra klassen är han inte lika spänd och vill inte överhoppa sig så mycket på de första hindren, så det gick bra till 6e hindret där jag helt missbedömde avståndet från 5an till 6an, men Lucky bara trampar om och tar hindret hur lätt som helst. När han har fått tagit i ett hinder själv sådär är det som att han säger, "ja men nu får du faktiskt lägga mig rätt" och då blir han lite spänd. Så då fick jag ta mitt förnuft till fånga och efter det red jag riktigt bra, inga missar efter det. Laget var felfritt och vi kom till omhoppning, som gick i 115 för mig och Erica. Lucky gick som en klocka även där och jag bara njöt av att få rida och tävla. Det hela slutade med vinst för laget!

Den här tävlingen var en riktig boost för mitt självförtroende. Jag är så himla glad över att jag har MIN Lucky, min lilla lycka.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0