Filmer från tävlingen i Gävle

 
Första klassen kändes väldigt pluttig och jag kanske inte red precis som jag skulle, men eftersom det var så lågt löste Linus det själv och det är en bra erfarenhet för honom. Jag har inte riktigt koll på avstånden, som ni säkert ser när Linus klämmer in ett extra galoppsprång ibland. Han är mer bekväm med att gå långt in i hindren och inte hoppa av tidigt när avstånden blir lite kluriga, det accepterar jag och avstånden är det vi ska jobba vidare på, det måste sitta innan vi kan gå upp i högre klasser.
 
 
Andra klassen kändes så grym! En riktigt klockren runda, som ni säkert ser är det några avstånd som blir knasiga här med, men annars är det mycket bättre än första klassen. Han överhoppar sig lite på oxern in i kombinationen, vilket gör att han inte riktigt hinner upp och därför är han i pyttelite i b-hindret när han är på väg upp med frambenen. I stort är det en fin runda som jag är väldigt nöjd över.
 
Överlag så har Linus en annan inställning till hinder nu, mer "det här fixar jag" än som det har varit förr när han har behövt stöd hela vägen fram till hindet. Det gör att jag blir kvar lite i handen och därför är han ibland i lite i hindren med frambenen när han är på väg upp, inget extremt, men han hinner alltså inte riktigt upp i tid. Det är något jag behöver anpassa mig till.
 
Åh himlars vilken fin ponny jag har.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du sett att du är med i en video som http://www.ponnysanning.se/ har gjort? "årets bloggfilm" http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hTi9qb_KchU#! I dressyr delen :)

2013-03-02 @ 18:51:42
Postat av: Mikael

Hej, hoppas jag inte stör!

Jag ville bara höra med dig om du har något intresse av ett Modeforum? Tanken är att hjälpa mindre bloggare eller små hemsidor att synas som inte har råd att betala pengar för tex adwords eller bloggcast. Om man gör ett bra inlägg i modeforumet så får man automatiskt mer läsare och ett plus är att i vårt modeforumt är vi alla vänner och hittar på roliga saker tillsammans. Om du kanske bara gillar att läsa inlägg och inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen i forumet. Tack snälla för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor kram från ModeMikael

2013-03-03 @ 10:38:14
URL: http://forum.modekampanj.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0