Bra dag

Jag har haft en riktigt bra dag idag. Red Lucky direkt efter skolan i superfint väder. Idag släppte han verkligen, jag tycker att han har tagit vänsterskänkeln så fruktansvärt dåligt ett tag nu och när vi tränade i lördags var han fruktansvärd. Vi fick göra väldigt mycket öppna och då kände jag verkligen hur jag kom åt honom, sjutton va arg han blev men fick ett så bra tryck och han hoppade fantastiskt. Idag fortsatte jag med öppnor (säger man så?) framförallt i galoppen och jäklar va fin han blev när han släppte helt, stadig och man känner verkligen hur han jobbar under sig även om han tycker att det är jobbigt. Gissa om han var nöjd efter? Stod och pussade på mig i evigheter, min lilla arbetsmyra. Kul när man inser vad en så "vanlig" sak som öppna kan göra, samtidigt tråkigt att man inte kommit på det tidigare.
 
Skrittade sedan ut Linus med Vicke. Så himla kul att äntligen ha en riktig stallkompis och sen är Vicke så himla go också, så kan ju inte bli annat än bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0