Första dagen i Karlstad

Nu har jag avklarat min första dag som student i Karlstad! Lugn i stormen nu, jag har inte ens gått i skolan idag, första dagen börjar imorgon kl 9. Idag hade jag iallafall min första riktiga sovmorgon på hela sommaren och inga måsten på hela dagen, förstår ni hur skönt det var? Jag kunde vakna i lugn och ro, betala räkningar nu när lönen kommit, äta frukost och sedan tog jag en promenad till skolan för att kika lite. Min vän och gamla klasskompis Ronja har också flyttat till Karlstad och vi ska gå civilekonomutbildningen båda två, så jag mötte upp henne i skolan. Vi travade runt där med stora ögon och tittade på alla människor, jäklar alltså vad mycket folk det var! Vi som kommer från lilla Mora som ändå har en ganska stor gymnasieskola, men vi var ju alldeles chockade båda två.
 
Efter en sväng på universitetet tog vi oss in till stan, käkade lunch och kollade i lite affärer en stund. Det spöregnade dock innan vi åkte, så som de äkta bönder vi är, drog vi på oss regnjackor båda två. Jag skojar inte när jag säger att vi var de enda inne i gallerian som hade regnjackor på oss, haha. Till och med ute på gatan sprang folk runt i sina kappor och skinnjackor, inte en enda jävla regnjacka. Då känner man sig bonnig ut i fingerspetsarna. För vissa räcker det med ett paraply, men för oss från skogen är det en självklarhet att regnjackan är på om det regnar. Jag ska kanske inte säga något, för snart är det väl jag som sitter på ett café och pluggar med mina tjejkompisar och stirrar på tjejer som kommer in i regnjackor. Tillbaka till shoppingen, för vi gick igenom EN galleria på 2 h, det är ungefär på samma tid som man går igenom Moras lilla gågata. Alla affärer som jag har fått åka 7-10 mil för, finns nu ca 7 km bort.
 
Jag kom hem lagom för att hinna laga kycklingryta med ris innan Olivia kom hem. Olivia är tjejen jag delar lägenhet med, hon är en asgrym tjej och vi är så lika. Så för att summera det hela, ja, jag är rätt nöjd över att jag hamnade i Karlstad, än så länge.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0