Tentavecka

Hej! Jag sitter för tillfället och lyssnar på musik i sängen, hade tänkt sätta på en film men det kommer bara leda till att jag inte kommer kunna sova. Vilket såklart inte är så bra när jag lär gå upp tidigt imorgon för att fortsätta tentaplugget. Ja, för vissa har inte höstlov som andra, vissa har tenta om en vecka och har läst 80 sidor av totalt 700. Då är det panik och stress som gäller, satt kvar i bibblan till klockan 6 idag och imorgon blir det en heldag med Emma. Sen tar jag mitt pick och pack för att dra mot Dalarna. Hoppträning med Lucky står på schemat på torsdag, sen en lugn helg med mammas mat och tokplugg inför tentan på måndag nästa vecka. 
 
Tentan jag gjorde i torsdags gick däremot riktigt bra! Det känns som att det skulle vara konstigt om jag inte klarar mig. Tentafesten efter var också grym och även halloweenfesten efter det... Jag vet att jag har sagt det förr, men jag säger det igen, jag total älskar människorna här. Jag körde på någon slags ballerina/black swan på halloween, med en mask i spets och en svart klänning med spets i ryggen. Jag försökte även sminka fram min nyckelben samt käkben och skugga fram ett strypmärke på halsen, det gick ju sådär. Kan säga att folk hade klätt ut sig helt galet bra!
 
I torsdags när vi tog taxi hem från krogen, frågade dock taxichauffören vilket land jag kommer ifrån. Det är inte första gången jag får en sådan kommentar så jag sa som det är, att ingen inom den närmaste generationen i min släkt är utländsk, han ville dock inte tro mig. Är grejen att jag är mökhårig och brunögd eller handlar det om ansiktsdrag? Han skulle se min bror som är blond och blåögd.
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Håller tummarna på måndag!!! Bästa <3

2014-10-31 @ 15:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0